H0

23225 Trix Set personenrijtuigen DB

Artikelnummer
23225
Schaal
1:87 H0
Type
Personenwagon
Maatschappij
DB - Deutsche Bundesbahn
Conditie
Nieuw
Verpakking
Originele verpakking
€ 349,00
Inclusief belasting
Aantal
Op voorraad 1 Item

Productdetails

Artikelnummer
23225
Schaal
1:87 H0
Type
Personenwagon
Maatschappij
DB - Deutsche Bundesbahn
Tijdperk
III
Land
Duitsland
Nem schacht
Ja
Conditie
Nieuw
Verpakking
Originele verpakking
Omschrijving

Set van vijf sneltreinrijtuigen van de Deutsche Bundesbahn (DB). Eén bagage-/postwagen PwPostie, één doorgaande wagen 1e/2e klasse ABie en drie doorgaande wagens 2e klasse Bie. Kleurstelling flessengroen. Zoals in gebruik rond 1958.

Highlights

  • Wagenbodem en delen van de bovenbouw opnieuw vormgegeven.
  • Voor het eerst met ledbinnenverlichting.
  • Binnenverlichting met buffergeheugen.
  • Een rijtuig 2e klas met ingebouwd staartlicht.
  • Stroomgeleidende koppelingen.
  • Via stoomlocomotief 39782 is de binnenverlichting van het treinstel digitaal schakelbaar.

Alle wagens met ingebouwde binnenverlichting en stroomgeleidende koppelingen Via de ingebouwde stroomgeleidende kortkoppelingen kan het hele trein via stoomloc 78 1002 (artikel 39782) van stroom worden voorzien. Binnenverlichting via de locomotief digitaal schakelbaar. Een 2e klasse rijtuig met ingebouwd sluitlicht. Totale lengte over de buffers ca. 75 cm.

Eenmalige mhi uitgave

Eenheidswagons voor zijlijnen

Na de Eerste Wereldoorlog nam de pas opgerichte Deutsche Reichsbahn een groot aantal types personenwagens over, die meestal een houten carrosserie hadden. Om het onderhoud te vereenvoudigen werden gestandaardiseerde wagens met metalen bovenbouw ontwikkeld, wat ook de veiligheid enorm vergrootte. Voor de zijlijntypes volgde de Reichsbahn eerdere ontwerpen en schafte de gebruikelijke tweeassige doorgaande rijtuigen met open platform aan. In het begin van de jaren dertig vond een nieuwe modernisering plaats met de invoering van gesloten platforms en gelaste carrosserieën. Deze rijtuigen bleven bij de DB tot in de jaren 1960, vaak ook als bijwagens achter treinstellen. Enkele voorbeelden zijn bewaard gebleven - onder andere bij de Bayerische Localbahnverein en bij de 3Seenbahn in het Zwarte Woud.