H0
  • Aanbieding!
  • € 59,00 korting
  • Net toegevoegd

25426 Trix ICM-1 "Koploper Martinair" NS

Artikelnummer
25426
Schaal
1:87 H0
Type
Treinset
Maatschappij
NS - Nederlandse Spoorwegen
Conditie
Nieuw
Verpakking
Originele verpakking
€ 540,00
Inclusief belasting
€ 599,00 € 59,00 korting
Aantal
Op voorraad 3 Items

Productdetails

Artikelnummer
25426
Schaal
1:87 H0
Type
Treinset
Maatschappij
NS - Nederlandse Spoorwegen
Tijdperk
IV
Land
Nederland
Besturing
Digitaal met sound
Conditie
Nieuw
Verpakking
Originele verpakking
Bedrijfsnummer
4012
Omschrijving

Driedelig elektrisch treinstel serie ICM-1 "Koploper" van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Model in de uitvoering 'Martinair Holland'. 1 Motorwagen als eindwagen mBk 2e klasse, 1 tussenrijtuig AB 1e/2e klasse en 1 stuurstandrijtuig sBk 2e klasse. Treinstel nummer 4012. Model in de uitvoering juni 1986.

Highlights

  • Met standaard ingebouwde binnenverlichting.
  • Met DCC/mfx digitale decoder die geschikt is voor RailCom en uitgebreide bedienings- en geluidsfuncties.
  • Bestemmingsaanwijzer: Amsterdam CS, Schiphol

Uitgevoerd met digitale decoder en uitgebreide geluidsfuncties. 3-delige uitvoering. Gemotoriseerd eindrijtuig met gegoten chassis. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel. 2 assen aangedreven in één draaistel. Tractiebanden. Cabines in beide eindrijtuigen met interieur. Richtingsafhankelijke stroomvoorziening via de voorste motorwagen. Speciale kortkoppelingen met schuifgeleiding. Standaard ingebouwde interieurverlichting. Driepuntsfrontsein wisselend met de rijrichting en 2 rode sluitseinen alsmede interieurverlichting in conventioneel bedrijf digitaal schakelbaar. Frontsein aan de kopzijde 2 en 1 elk afzonderlijk digitaal schakelbaar. Frontsein met voorbeeldgetrouwe lichtgele en rode LED's. Interieurverlichting met warmwitte LED's. Interieurverlichting met warmwitte LED's. Gedetailleerde uitvoering van onderstel en opbouw. Scharfenberg-koppeling met deksel op de koprijtuigen. Voor dubbeltractie is een extra starre koppeling opgenomen. Standaard hebben de eindrijtuigen gesloten overgangsdeuren. Op één eindrijtuig kunnen de klapdeuren met balg aan de zijkant worden afgebeeld met het meegeleverde insteekdeel.

Totale lengte van de trein 86,6 cm.

Digitale functies: 

Nederland staat internationaal om veel bijzondere dingen bekend. En dat geldt ook voor de Nederlandse Spoorwegen. Deze maatschappij stelde al vroeg belang in het ontwerpen van treinen met een bijzonder 'eigen' uiterlijk die ook in het buitenland vaak opzien baarden. Toen de NS in het begin van de jaren '70 het Intercity verkeer wilde moderniseren werd, in samenwerking met de Duitse fabriek van spoorwegmateriaal Talbot, een bijzonder ongewoon treinstel ontworpen waarvan de machinistencabines met panoramisch uitzicht zich op het dak bevonden. Dit ontwerp gaf de ICM, zoals De NS haar nieuwe treinstellen noemde, een bijzonder apart uiterlijk. En omdat men aan de kopzijden door kon lopen naar het volgende treinstel kregen de moderne, stoere treinstellen de bijnaam 'Koploper'. De 144 Koplopers bepaalden al snel het beeld van het moderne intercityverkeer in Nederland. Toen in 1986 de Amsterdamse luchthaven Schiphol aangesloten werd op het spoorwegnet liet de NS twee treinstellen voorzien van de kleuren van de beide nationale luchtvaartmaatschappijen. ICM 4011 werd gekleed in het tenue van de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij KLM. Met de machinistencabine op het dak leek de Koploper daarmee sterk op de beroemde Jumbojet. ICM 4012 reed tegelijkertijd in de wit-rode kleuren van Martinair Holland door het land en wekte eveneens groot opzien als gestroomlijnd 'vliegtuig op rails'.