H0

39420 Marklin Elektrische Loc Serie Re 4/4 I SSB

Artikelnummer
39420
Schaal
1:87 H0
Type
Elektrische locomotief
Maatschappij
SBB - Schweizerische Bundesbahnen
Conditie
Vitrinemodel, zo goed als nieuw
Verpakking
Originele verpakking
€ 240,00
Inclusief belasting
Aantal
Op voorraad 1 Item

Productdetails

Artikelnummer
39420
Schaal
1:87 H0
Type
Elektrische locomotief
Maatschappij
SBB - Schweizerische Bundesbahnen
Tijdperk
III
Land
Zwitserland
Besturing
Digitaal met sound
Nem schacht
Ja
Conditie
Vitrinemodel, zo goed als nieuw
Verpakking
Originele verpakking
Bedrijfsnummer
10015
Kleur
Groen
Omschrijving

Elektrische locomotief serie Re 4/4 I van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB). In de oorspronkelijke groene bedrijfstoestand van tijdperk III rond 1965.

Uitgevoerd met mfx-decoder en geregelde hoogvermogenaandrijving. Alle 4 assen aangedreven. Antislipbanden. Afzonderlijk gemonteerde looptreden op het dak. Ingezette handrails van metaal. Weergave van de overgangsplaten in het front en handgrepen. Zwitserse lichtwisseling (driepuntsfrontsein/wit sluitsein) afhankelijk van de rijrichting, traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsarme LED's.

Lengte over buffers 17,1 cm.

Digitale functies: 

Met de Re 4/4 een nieuw tijdperk in - In 1947 verscheen een nieuwe locomotiefgeneratie op Zwitserse rails. Met de aanschaf van de Re 4/4 I konden de Schweizerische Bundesbahnen hun totale concept van vervoer per trein omverwerpen. De locomotief op draaistellen, die geen loopasen en een maximumsnelheid van 125 km/h had, stond aanzienlijk kortere reistijden toe. Tot op heden geldt ze als een mijlpaal in de geschiedenis van de Zwitserse locomotiefbouw. De rappe machine die met slechts een dienstmassa van 57 t opvallend licht was, overwon haar inzettijd buitengewoon goed. Ze leidde met de overgang van het zware, trage sneltreinverkeer naar snelle stadsverbindingen met korte stoptijden een nieuwe tijdperk in het SBB-railverkeer in. De met 1855 kW (2520 pk) vermogen zeer universeel inzetbare machines waren met hun keertrein- resp. meervoudige regeling zowel voor de rationele inzet als pendeltrein als voor het bedrijf in meervoudige tractie geschikt. Het goede acceleratievermogen van de met elektrische weerstandsrem uitgevoerde locomotieven beschikte ze als de ideale combinatie met de comfortabele SBB-Leichstahl-rijtuigen voor. Deze garnituren bepaalden gedurende lange tijd het beeld van het reizigerstreinverkeer op Zwitserse interlokale verbindingen.